O Sharpie

Americká značka, která vyrábí psací potřeby, a především špičkové permanentní popisovače.

Sharpie popisovače

Markery se vyrábějí s několika hroty. Jsou rychleschnoucí a voděodolné.

Na jaké povrchy jsou vhodné?

Na většinu světlých i tmavých povrchů, a při vhodném ošetření i na většinu materiálů. K dosažení trvalého efektu je nutné povrch před použitím popisovače očistit a vhodně upravit, např. odmastit, použít impregnační sprej nebo transparentní lak a hotovou grafiku zase zafixovat způsobem vhodným pro zvolený materiál. Trvalost a intenzita barev grafiky závisí na zvoleném materiálu a barvě popisovače.

Něco k historii

1857

Frederick W. Redington a William H. Sanford, Jr. založili v Massachusetts firmu Sanford Manufacturing Company, která vyráběla a prodávala inkoust a lepidla.

1866

Společnost expandovala a přestěhovala se do Chicaga.

1899

Poté, co jen těsně unikla velkému chicagskému požáru v roce 1871, původní továrna Sanford tentokrát podlehla dalšímu katastrofálnímu požáru. V roce 1900 Sanford přestavěl své sídlo v centru Chicaga.

1927

Na oslavu Sanfordových 70. narozenin společnost pověřila Normana Rockwella vytvořením obrazu pro reklamní použití. Reklama se objevila v několika časopisech s titulkem: „Máš štěstí, dítě, tvůj dědeček napsal tuto závěť inkoustem od Sanfordů!“

1930‑64

Firma stále roste, zejména díky kvalitním produktům a silné distribuční síti. V roce 1940 si mění jméno na Sanford Ink Company.

1964

Na trhu se poprvé objevil Sharpie. Černý popisovač Sharpie s hrotem F (slabý hrot) navázal na patent z roku 1944, který jako první počítal s popisovačem v designu pera. Psal na většinu povrchů včetně skla, dřeva, kamene, plastu, kovu a samozřejmě papíru. Mezi prvními ambasadory, kteří produkt mediálně podpořili, byli hvězdní moderátoři talk show stanice NBC Johny Carson a Jack Paar.

1979

Začíná se prodávat popisovač s novým typem hrotu EF (extra slabý hrot) a k dispozici je ve čtyřech barvách.

1991‑1997

Popularita popisovačů Sharpie v 90. letech nadále stoupala, zčásti i díky propojení s prodejem upomínkových předmětů. Sběratelé autogramů i celebrity používali značku Sharpie na vše od plakátů a sběratelských karet až po míče a dresy.

1997‑2002

Během tohoto šestiletého období bylo na trh uvedeno pět různých popisovačů Sharpie, zároveň se i rozšířila nabídka barev. Do konce roku 2002 bylo vyrobeno přes 200 milionů popisovačů Sharpie, což odpovídalo přibližně dvěma popisovačům Sharpie na každou domácnost v Americe! Dalšímu rozšíření Sharpie pomohly úspěšné reklamní a marketingové kampaně. Sharpie začal sponzorovat golfisty PGA Arnolda Palmera, Davida Tomse, Chada Campbella a Garyho Playera. A Sharpie proslavil i legendární americký fotbalista Terrell Owens, když po jednom ze svých touchdownů vytáhl Sharpie a míč, se kterým skóroval, podepsal.

2002

Sharpie se stal hlavním sponzorem nejoblíbenější akce NASCAR®, Sharpie 500, a také sponzorem jezdce NASCAR NEXTEL Cup Kurta Busche.

2002 – 2005

Bylo uvedeno 6 nových produktových řad Sharpie a dalších 12 barev, čímž se barevné spektrum permanentních popisovačů Sharpie rozšířilo na 24 výrazných barev! Značka oslavila 40 let tím, že se opět spojila s jezdcem NASCAR Kurtem Buschem a dočasně přejmenovala domov Sharpie – Shelbyville, na Sharpieville.

2005 – současnost

Sharpie dnes znamená mnohem víc než jen označení pro fix. Je to permanentní popisovač, vytvořený tak, aby mohl psát, být viděn a zůstat na prakticky jakémkoli povrchu.